World Cup klaar: Kom dichtbij Frankrijk en Brazilië in de nieuwe campagne
Zowel Frankrijk als Brazilië hebben nieuwe shirts klaar voor het WK, iets dat niet is voorbij gegaan aan onze grafische neuzen. We hebben een heel nieuwe geweldige campagnesite gemaakt, waar je een dichtere kijk kan nemen op de nieuwe shirts van de twee landen.
Het WK gevoel is al in volle gang. Zowel Frankrijk, wat zich niet zo lang geleden geplaatst heeft, als gastheer Brazilië, die zich klaar maakt voor het grootste toernooi van de zomer. Maar ook hier op het Unisport hoofdkantoor, is het WK Cup gevoel losgebarsten, en in deze gloednieuwe campagne komen we dichterbij de nieuwe WK shirts van Frankrijken Brazilië.

Het gastland Brazilië heeft sinds kort hun gloednieuwe shirt gepresenteerd, wat de Braziliaanse sterspelers zullen dragen bij het streven naar de wereldbeker. Het is een shirt vol met passie, vreugde en geloof in de overwinning, dat Nike in opdracht van het gastland heeft ontworpen.

Het heeft niet alleen concentratie nodig om aan de verwachtingen van een heel land te voldoen. Je moet ook goed gekleed gaan voor de opdracht. Nike heeft daarom een heel nieuw thuisshirt gelanceerd, dat het land samenbrengt en de spelers met de enthousiaste fans verbind. Het shirt streeft ernaar om de unieke voetbal cultuur dat men diep in de Braziliaanse DNA kan vinden te inkapselen.

Frankrijk is ook gekleed voor WK succes. Het leek er in eerste instantie slecht uit te zien toen ze aan de play-offs begonnen en zij hun eerste wedstrijd verloren met 2-0 van Oekraïne. Maar thuis op de Stade De France liet het team zien waar ze van gemaakt zijn, en leverde ze een duidelijke 3-0 overwinning wat het WK gevoel een goed duwtje in de rug gaf in het land. Dat gevoel werd alleen maar sterker nadat Nike, de dag daarna, het gloednieuwe elftal shirt presenteerde.

Het shirt is eenvoudig, elegant en geïnspireerd op de stad Nimes in Zuid-Frankrijk, waar de moderne raw denim en de klassieke zijden shawls uit de 19e eeuw vandaan komen. Dit contrast is iets dat Nike heeft geprobeerd samen te brengen in het gloednieuwe, moderne en elegante shirt. Iets waar je meer van kan zien in de nieuwe campagne.