Adidas wijst Bayern München’s kleuren in nieuwe thuisshirt
Mia san Mia. Zo luidt het motto voor de meest winnende club in Duitsland. Het betekent “We zijn wie we zijn” en dit hoort natuurlijk bij Bayern München. Adidas heeft vandaag het nieuwe thuisshirt van de club gepresenteerd voor volgend seizoen en, zij hebben de motto als inspiratie gebruikt voor het ontwerp.

Als je twijfelt over wat het betekent om een succesvolle voetbalclub te zijn, dan moet je gewoon kijken naar de grote Duitse club van München. Met 51 nationale en 11 internationale titels is Bayern München een club waar men graag van wil winnen, en de rode/blauwe/witte kleuren worden dan ook gevreesd op het veld.

Duitsers zijn trots op wie ze zijn en zijn niet bang om hun kleuren te laten zien. Daarom heeft Adidas Bayern München een nieuw thuistenue gegeven die de drie iconische kleuren eert in een combinatie van een klassiek en modern design. De schone en eenvoudige look met de dominerende rode en blauwe kleuren worden ondersteund door wit in de vorm van het sponsorlogo en Adidas’ drie strepen.

Dit jaar heeft Bayern München uitstekend gepresteerd in de nationale competitie en konden het kampioenschap al vieren met hele 7 wedstrijden over. Een uitzonderlijke statistiek die natuurlijk ook het oude record verbrak die gezet was door, ja, Bayern zelf in het vorige seizoen, toen ze kampioen werden met nog 6 wedstrijden over.

Adidas is Duits. Bayern München is Duits. Adidas is succesvol. Bayern München is succesvol. Kan je al zien waar we naar toe willen, of niet? Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat deze twee reuzen samenwerken en dat hebben ze in het algemeen gedaan sinds mensenheugenis. Adidas kent daardoor de behoeftes van zowel de club als de fans en er bestaat dan geen twijfel over mogelijk dat het nieuwe shirt een succes zal zijn.

De clubs ster op de linkerback positie, David Alaba, zegt dan ook over het nieuwe shirt: “Rood, blauw en wit - dat zijn de kleuren die horen bij Bayern München. Ik kan niet wachten om te spelen in het nieuwe shirt en om te vechten voor de club en voor onze fantastische fans.”

Aan de achterkant van het shirt is de rug versierd met de naam van de club, geschreven in witte letters, waarbij in de nek Mia san Mia geschreven staat, wat het beroemde motto is, waar dit nieuws ook mee begon. Tegelijkertijd is het shirt natuurlijk gemaakt van Adidas’ nieuwste technologieën, die ervoor zorgen dat spelers al hun energie gebruiken voor het concentreren van het breken van nieuwe records, in plaats van geïrriteerd te raken van een slecht geproduceerd voetbalshirt.

Adidas heeft Bayern München een nieuwe thuisshirt gemaakt, dat de trotsheid en eer van de club omarmt. Het shirt draagt dezelfde geest voort van Bayern München en ook de iconische Bayern kleuren zullen de tegenstanders zeker doen trillen op hun benen, wanneer ze de Duitse giganten volgend seizoen zullen ontmoeten. Wat vind jij van Bayern München’s nieuwe thuisshirt? Voldoet deze aan jou verwachtingen?