Arsenal 3e shirt van PUMA - een viering van de toekomst
In verband met hun nieuwe samenwerking presenteerden Arsenal en PUMA vandaag hun eerste spelersshirts onder de campagne Future, Forever, Victorious. We hebben al het thuis- en uitshirt gezien, en nu is de beurt aan Arsenals 3e shirt - ook wel Future genoemd.

Toen PUMA Arsenals nieuwe kleding moest ontwerpen, begonnen ze ermee drie waarden te identificeren die de essentie van Arsenal representeren. De waarden, Future, Forever, Victorious, vormen samen het PUMA en Arsenal verhaal, "Stronger Together". We hebben reeds het Arsenal thuisshirt en Arsenal uitshirt gezien, genoemd Forever en Victorious, en nu is Arsenal 3e shirt - Future - aan de beurt.


Dit 3e shirt is ontworpen met als uitgangspunt een streven naar innovatie en vooruitgang die altijd een deel van Arsenals geschiedenis is geweest. Zo was Arsenal de eerste club waar de spelers met een rugnummer speelden, en ook de eerste met licht op het stadion zodat het ook mogelijk was ‘s nachts te spelen. Dit is ook weerspiegeld in het nieuwe 3e shirt, dat Arsenal zal gebruiken wanneer ze uitwedstrijden spelen in de FA Cup en Champions League.

Tegelijkertijd staat Arsenal ook lang bekend als een club die jonge, talentvolle spelers koopt die later super sterren worden. Arsenal is een club voor de sterren van de toekomst - en dat probeert PUMA te weergeven met dit nieuwe 3e shirt. Hetzelfde kan je van deze video zeggen, waar een aantal van de grootste sterren van Arsenal aan het woord komen, maar met de stemmen van jonge fans. Het is heel grappig, als je het ons vraagt.
Het ontwerp van Arsenals 3e shirt combineert donker- en lichtblauwe diagonale strepen met een tintje van van limoen aan de voorkant en op de mouwen om het shirt een jonge en moderne touch te geven. Zo erkent Puma veel jonge voetbalspelers gevoel voor mode, en daarom hebben ze ook het shirt gemaakt met een button-down kraag om dit aspect te tonen.

Net als het thuis- en uitshirt is Arsenals 3e shirt gemaakt met PUMAs innovatieve PWR ACTV technologië die in feite een aantal strepen is van sporttape met comprimerend effect - die micro-massage bieden aan de spieren, wat deze helpt om sneller warm te worden en zo voor een meer effectieve prestatie zorgt. De PWR ACTV-technologie betekent ook, dat het shirt een relatief slimme pasvorm heeft, dus de heren Girourd, Arteta en Carzola moeten wel fit zijn, als ze op het veld lopen…

Bij PUMA kunnen ze niet wachten om het shirt in actie te zien, en CEO Björn Gulden zegt: "We hebben al lang uitgekeken naar deze lancering - er zijn velen hier die hard hebben gewerkt voor dit moment en ik weet zeker dat Arsenal fans over de hele wereld e ook naar uitkijken om eindelijk de nieuwe shirts te zien."
Wat vind je van het nieuwe 3e shirt van Arsenal - en welk van de drie nieuwe Arsenal shirts van Puma is je favoriet? Deel graag je mening met ons in het commentaar veld hieronder, of op Facebook en Twitter.