"If it's not blue, it will be". Zo luidt de nieuwe campagne van adidas, welke tijdens de presentatie van het nieuwe thuisshirt van de Britse kampioen van afgelopen seizoen, werd omgeroepen. De blauwe kleur is een synoniem met de Londense club en het is ook de DNA van de club, die de basis legt voor het ontwerp van dit jaar. Lees hier waarom…

Met Mourinho aan het roer kwam Chelsea weer helemaal bovenaan te staan. Een plek die, in het bijzonder, dezelfde Mourinho, een aantal jaren geleden ook bewerkstelligde. Echter, moeten we terug naar de jaren ‘80 om tot de bron van inspiratie voor het thuisshirt van dit jaar te komen. Er zijn verschillende elementen te vinden, waaronder de rode en witte strepen rond de kraag, mouwen, korte broek en kousen. Deze doen echt het thuisshirt de geschiedenis doen herleven. Ook de dunne verticale strepen over het shirt is vaak onderdeel van het design over de afgelopen 30 jaar geweest.

Een uniek kenmerk van het thuisshirt van dit jaar, is de vingerafdruk die wordt geweven in een label aan de onderkant van elk shirt. De afdruk dient als een symbool van de identiteit van elk individu en het is ook een manier om het thuisshirt van de club nog dichter te verbinden met de trouwe fans van over de hele wereld. Van wie de vingerafdrukgegevens zijn weten we niet. Misschien van Mourinho?

Chelsea is klaar om het nieuwe seizoen bij de horens te vatten en de wereld te laten zien waarom ze de titel hebben verdiend. Het nieuwe thuisshirt van Chelsea is zoals een thuisshirt van Chelsea eruit hoort zien, of niet?