Voor het thuisshirt heeft Nike inspiratie gevonden van het shirt van het seizoen 1990-91, toen Inter de UEFA Cup won. Voor het onlangs gepresenteerde uitshirt heeft Nike ook gebruik gemaakt van de geschiedenis van de club als inspiratie voor het ontwerp. Kijk hieronder wat.

De samenwerking tussen Inter en Nike gaat vele jaren terug. In feite, zoveel jaren dat je misschien niet eens geboren was, toen Nike het van Umbro overnam in 1998. Vandaar dat Nike ook zeer goede kennis heeft wat betreft de cultuur en geschiedenis van de club uit de modehoofdstad. Het is daarom ook geen verrassing dat Nike hierdoor is geïnspireerd bij het ontwerpen van het nieuwe uitshirt.

Eigenlijk is het design van het nieuwe uitshirt niet bepaald nieuw. Het is meerdere keren gebruikt, in totaal 2 keer om precies te zijn en beide keren wonnen ze in dit shirt een grote triomf. De eerste keer was in het seizoen 05/06, toen Inter als bekend werd bekroond met het kampioenschap op een aparte manier, aangezien zowel Juventus en Milan werden veroordeeld in het beruchte matchfixing-schandaal.

Het shirt is extra bijzonder, omdat Inter in dit shirt in 09/10 ook de eerste Italiaanse club was die The Treble won. Nike hoopt dat de spelers dit kunnen herhalen met het nieuwe uitshirt. De look is stijlvol en elegant, dus er is geen twijfel mogelijk dat Icardi & Co. zich in dit shirt comfortabel zullen voelen.

Na 20 jaar gespeeld te hebben met het logo van Pirelli op de borst, heeft Nike het logo vervangen met dat van Driver, een dochteronderneming van Pirelli. Wat vind jij van het nieuwe uitshirt van Inter? Voldoet het aan jouw verwachtingen?