In augustus maakte de 15 jarige Martin Ødegaard zijn debuut voor het Noorse nationale team. Het legde de fundering voor het opbouwen van het team, dat in september bekendmaakte dat het ging samenwerken met Nike. Nu heeft Nike het eerste resultaat van hun samenwerking met het Scandinavische land gepresenteerd, en wij bekijken hem hier.

Het is lang geleden sinds de vreugde-uitbarsting in Noorwegen, die losbrak toen het de wereld schokte met hun 2-1 overwinning op Brazilië op het WK van 1998 in Frankrijk. Nu dromen de Noren om opnieuw te spelen op Franse bodem, wanneer de kwalificatiewedstrijden voor het EK 2016 na een lange pauze weer verder gaan.

En op weg naar het verwezenlijken van deze droom komt Nike hen versterken. Daarom presenteren ze nu de shirts waarin Ødegaard en Co. de rest van hun kwalificatiewedstrijden in zullen afwerken. Het design is gemaakt rond de traditionele kleuren van Noorwegen en in een simpele stijl, waarin het logo van de nationale voetbalbond centraal staat.

Met de nieuwe tenues van Nike krijgt Noorwegen natuurlijk ook het nieuwste van het nieuwste binnen de wereld van sportkleding, met een shirt dat is gemaakt met Dri-FIT, laser-cut ventilatiegaatjes en 3D scanningstechnologie om een perfecte pasvorm te creëren, waardoor de spelers optimaal kunnen presteren.

De samenwerking tussen Noorwegen en Nike zal in ieder geval tot 2021 lopen, en dit is nu het eerste resultaat van deze samenwerking. Wij geloven dat er genoeg is voor de Noren om optimistisch te zijn. Wat denk jij?