Last minute cadeau? šŸŽ„šŸŽ Bestel cadeaubon

adidas laat zich door de Middeleeuwen inspireren met Black Pack

adidas heeft iets nieuws voor ons in petto voor begin maart. De nieuwste collectie heet Black Pack en is geĆÆnspireerd op een nogal onverwachte tijd. De schoenen komen volledig in het zwart, maar elke schoen heeft patronen die Middeleeuwse karakteristieke patronen vertegenwoordigen.

Blackout voetbalschoenen lijken de laatste tijd herboren te zijn. De zwarte look vormt de basis voor de tijd dat voetbalschoenen nog in hun kinderschoenen stonden, en nu gaat adidas helemaal old school met hun Black Pack. Alle modellen komen met dezelfde technologiĆ«n als normaal. Enige uitzondering hierop is de 11Pro, deze komt met het synthetische HybridTouch bovendeel van adidas. De patronen? Die zijn inderdaad geĆÆnspireerd op de karakteristieke periodes en locaties uit de Middeleeuwenā€¦

De f50 adizero is geĆÆnspireerd op de Franse ridders die geassocieerd werden met de heraldische lelie, beter bekend als fleur-de-lis.

De Predator Instinct is het roofdier van adidas, maar in deze Black Pack heeft de collectie Britse ridders, met een print van de Tudor roos, die het Britse embleem was in de 15e eeuw.

De 11Pro valt van deze vier het meest op, omdat het de enige schoen is waarbij adidas ervoor heeft gekozen om hem aan te passen voor deze gelegenheid. In plaats van het leren bovendeel is adidas even overgestapt naar HybridTouch, wat helpt om een erg soepel bovendeel te creĆ«ren. Het patroon is geĆÆnspireerd op de Janitsaren, het elitekorps soldaten die de Sultan van het Osmaanse rijk dienden. Hou ons trouwens vooral tegen als je vind dat we iets te diep ingaan opā€¦

De Nitrocharge is geĆÆnspireerd op de Renaissance, welke in ItaliĆ« begon in de 14e eeuw.

Met het Black design heeft adidas iets unieks gecreĆ«erd. Zwart is echt het nieuwe zwart, maar we ergeren ons er ook wel een beetje aan dat ze dit Middeleeuwse ontwerp niet wat verder hebben uitgewerkt. Sommigen zullen zeggen ā€œless is moreā€, maar dit dit geval denken wij toch echt ā€œmore is moreā€...