PUMA komt met gewaagd en creatief design voor Borussia Dortmund

Het is een emotionele week geweest met vele nieuwe shirts en schoenen lanceringen. De week begon met onder andere met de lancering van Borussia Dortmunds nieuwe shirt, waar PUMA voor staat. Kom dichterbij het nieuwe shirt van Reus en Co. voor een nieuw spannend seizoen.

Nadat Borussia Dortmund een aantal achtereenvolgende jaren de slechtste resultaten ooit heeft behaald in de geschiedenis van de club, hebben ze de afgelopen 4 jaar bewezen dat ze weer tot een van Duitslands grootste clubs behoren. De laatste twee seizoenen heeft PUMA een klein deel van het succes met Dortmund gedeeld, en daarom zijn ze ook extra trots om voor de 3e keer Dortmunds spelersshirt te kunnen presenteren.

Na het leveren van een paar vrij traditionele thuisshirts heeft PUMA besloten om de niet-traditionele weg in te slaan met een heel nieuw design. De kleuren zijn natuurlijk in dezelfde in Geel/Zwart combinatie. Daarentegen kiest Puma voor een gewaagd semi-gestreept ontwerp, dat Reus en Co. echt zal onderscheiden op het veld.

Je kunt hier al het nieuwe thuisshirt van Dortmund kopen - voor €75.

De laatste keer dat je een niet-traditioneel ontwerp kon vinden bij Dortmund, was terug in het begin van de jaren 90, toen Nike achter het Duitse shirt stond. Hier kan het iets oudere publiek de neonkleur van het shirt met de bijna digitale geïnspireerde zwarte print herkennen. Dit is niet de richting die PUMA gekozen heeft, in plaats daarvan hebben ze een asymmetrisch design ontworpen, waarbij de ene zijde zwarte strepen heeft en een gele armen, en de andere kant geel is met een zwart gestreepte arm.

Daarmee is Borussia Dortmund klaar voor de Duitse Bundesliga, waar ze zullen proberen om Bayern München van de troon te stoten. Er moet wel iets speciaals gebeuren, want afgelopen seizoen was het meest superieure seizoen tot nu toe voor Bayern München.

Je kunt hier al het nieuwe thuisshirt van Dortmund kopen - voor €75.

Marco Reus is ook helemaal weg van het nieuwe shirt: “Het extra ordinaire ontwerp met de digitale strepen stralen dynamiek en agressiviteit uit. Aan de binnenkant van de nek heeft PUMA ook de passie van de spelers benadrukt om te spelen in het Geel/Zwarte design door de motto van de club toe te voegen: “Echte Liebe” (Echte liefde).

Oke, het kan goed zijn dat het thuisshirt een beetje afsteekt, maar zo heeft PUMA ervoor gekozen om het klassieke ontwerp te bewaren bij het uitshirt. En klassiek is de juiste beschrijving ervan. Hier heeft PUMA gebruik gemaakt van een stijlvol krijtstreep design, in een dominerende zwarte kleur met gele krijtstrepen.

Je kunt hier al het nieuwe thuisshirt van Dortmund kopen - voor €75.

Dortsmunds nieuwe shirts zijn natuurlijk ook uitgerust met PUMAs PWR ACTV technologie wat staat voor POWER ACTIVE. De technologie is gebaseerd op een atletische tape dat strategisch is geplaatst aan de binnenkant van het shirt. Dit werkt door middel van een vorm van micro-massage aan de spieren en op deze manier worden deze gestimuleerd, zodat ze effectiever werken voor en tijdens lichamelijke inspanningen.

Dortmunds nieuwe thuisshirt proeft voor de eerste keer de smaak van het nieuwe seizoen, wanneer ze het opnemen tegen Bayer Leverkusen thuis in het Westfalen stadion zaterdag 23 augustus. Dortmund kan zo kiezen om gebruik te maken van hun nieuwe thuisshirt, voordat ze op bezoek gaan bij FC Augsburg.

Je kunt hier al het nieuwe thuisshirt van Dortmund kopen - voor €75.

Borussia Dortmunds nieuwe shirt straalt creativiteit en een nieuwe gedachtegang uit met een spannend en anders design. Er bestaat geen twijfel mogelijk, dat de meningen hierover gedeeld zullen zijn. Aan welke kant sta jij? Is het nieuwe thuisshirt een go of een no go?