Nike heeft hun laatste - en misschien wel hun vetste - video voor het WK onthuld. De titel “The Last Game”, dat een niet minder dan 5 minuten lange video is met Zlatan, Neymar, CR7, Rooney, Iniesta, Ribery, Howard en Luiz in de hoofdrol. Deze is aardig awesome, dus zie meer hier.

Nike’s thema voor het WK 2014 is “ Risk Everything” - zet alles in - de gedachten - dat je risico’s moet nemen, wanneer je speelt, dat zijn de voorwaarden wanneer je geniaal, spontaan en mooi voetbal wilt spelen.

Nike’s “The Last Game” gaat verder in deze gedachten gang, waar een gekke wetenschapper (waarom moet deze altijd glad haar hebben en een koltrui…?) ontdekt heeft, dat spelers als Zlatan en Neymar wat efficiency mist door het nemen van risico’s.

Zie onze vele WK voetbalshirts nu hier.

Daarom heeft hij een aantal van de perfecte klonen van ‘s werelds beste voetbalspelers gecreëerd, waarbij hij de drang voor het nemen van risico’s, die een voetbalwedstrijd kan bepalen bij een enkel ogenblik, heeft verwijderd. Wat zal de wereld zijn zonder Neymars solo doelpunt, Rooney en Zlatan zonder hun schaartrap en vele andere dingen? Volgens de wetenschapper in “The Last Chance” zal het spel beter worden. Hij is duidelijk gek.

Deze klonen nemen het snelle voetbal over, en al het spannende, blije en dynamische spel verdwijnt. Zlatan wordt straatverkoper, Iniesta relaxt bij een aantal molens (waarom hebben wij nog niet opgevangen), CR7 is een levende mannequin, Rooney is havenwerker en David Luiz en Neymar werken als kapper.

Ga de wedstrijden tegemoet tegen saai voetbal met de Nike Mercurial Superfly hier - voor € 275,-

Het wordt te veel voor een van de grootste legendes van het spel - Luis Ronaldo (R9) besluit om een aantal van de originele sterren te verzamelen in een laatste krachtmeting tegen de saaie klonen. Daarom worden ze een voor een door Ronaldo weg getrokken, om er aan herinnerd te worden wat mooi voetbal betekend.

Hierna worden ze uitgerust met hun nieuwe voetbaltenues en voetbalschoenen en zijn ze klaar voor de laatste krachtmeting tegen de kwade wetenschapper en zijn saaie klonen. Dat gebeurd natuurlijk in Rio in Marcana, waar het eerste doelpunt wint en toestemming krijgt om te blijven, de Winner Stays, is het niet? Jep, dat hangt allemaal samen, hier..

Neem de creativiteit over met de Nike Magista Obra voetbalschoen - voor € 275,-

We zullen niet onthullen hoe de wedstrijd eindigt, maar we kunnen veel zeggen over Zlatan schaartrap en Neymar dat selfies neemt. Midden in de strijd. Er wordt niet gespaard op effecten, en de animateuren hadden de vrije hand hoe het er allemaal uit mocht komen te zien.

Het WK 2014 in Brazilië staat voor de deur, en het is tijd om eindelijk de confrontatie aan te gaan met saai, traag en eentonig voetbal. Of je nu kiest voor Superfly, Magista, Hypervenom of Tiempo op je voeten, de boodschap is duidelijk; Risk Everything!

Welke Nike-reclame vind jij het vetst, die we in der loop der tijd gezien hebben - en heb je misschien een Nike voetbalschoen gehad, waar je vooral heel erg dol op bent geweest? Deel graag je gedachten hieronder met ons, op Facebook of Instagram.