In december vorig jaar kondigde Nike aan dat hun samenwerking met PSG verlengd is tot seizoen 2021/2022. Tegen die hebben de twee partners 33 jaar samengewerkt. Vandaag is Nike echter een beetje dichter bij de recente toekomst gebleven en presenteert vandaag het nieuwe thuisshirt van PSG, dat Zlatan en Co. zullen gebruiken volgend seizoen wanneer ze Europa zullen proberen te veroveren. We nemen hier een kijkje.

Er is heel wat gebeurd sinds Nike in 1989 de verantwoordelijkheid overnam van PSG’s kleding. Bijzonder waren de voetbalshirts waarbij Nike echt geëxperimenteerd heeft met PSG, waar ze van een thuisshirt met een witte basiskleur over gingen naar het rood tot naar klassieke blauw in en naar bijna zwart om na de afgelopen jaren terug te keren naar het klassieke blauwe shirt met witte en rode lijnen. Een rit met de achtbaan die niet altijd even bevredigend is geweest voor de Franse aanhangers.

Nike is dus niet bang geweest om te experimenteren met PSG’s kleuren en met hun laatste bijdrage voor het seizoen 2013/14 hebben ze dan ook een gokje gewaagd wat het ontwerp betreft, dat we niet eerder gezien hebben. Maar met het nieuwe shirt is Nike terug gekeerd naar een meer klassieke design met de traditionele rode en witte strepen. Toch heeft het shirt een touch van modern design met de stijlvolle lijnen en de kleine elegante details.

Het shirt heeft de blauwe basiskleur behouden die volgens Nike de grandeur van de club representeert. Als je echter het shirt van heel dichtbij bekijkt zie je dat Nike twee tinten van donkerblauw heeft gebruikt, wat een cool detail is op een anders eenvoudig shirt. In tegenstelling tot het onconventionele design van het shirt van afgelopen seizoen met de aparte blokken, een witte en een rode, is Nike teruggegaan naar de lange lijnen in wit en rood. Wit representeert de respect van de club en rood de vurige passie waarmee de club speelt.

Het club logo is onveranderd, maar toch in een iets donkere tint van blauw dan voorheen om de blauwe kleur van het nieuwe shirt te matchen. De kraag is gemaakt in een meer modern design als een zogenaamde semi V-hals en draagt dus bij aan het erg modebewuste ontwerp, dat het nieuwe shirt van PSG volgt. In tegenstelling tot eerdere seizoenen zullen de mouwen op het nieuwe shirt volledig in het blauw zijn, terwijl PSG’s nieuwe sponsor QNB op de linkermouw figureert.

Net als alle andere Nike voetbalshirts is dit shirt ook ontwikkeld met Nike’s Dri-FIT technologie en mesh materiaal in de zijden, wat het shirt uiterst aangenaam maakt om te dragen.

Wanneer Zlatan en Co. zullen proberen om het relatief succesvolle seizoen voort te zetten, zal het in dit nieuwe thuisshirt van Nike zijn. Terwijl het ontwerp terugkeert naar de klassieke look, is het nog steeds in een modern en eigentijdse stijl, die het modebewuste Parijs uitstraalt. Wat vind je van PSG’s nieuwe thuisshirt? Heeft Nike zijn beste gedaan en is het gelukt?