Voor Nike is er geen weg zonder deze zomer. Het draait erom om alles op het spel te zetten. Risk Everything klonk het herhaaldelijk van Nike en daarom hebben zij ook een hele lijn van kleding ontworpen, die deze boodschap uitdraagt.

Met de Magista en Superfly heeft Nike echt ervoor gezorgd om het niet alleen te wijzen, maar ook om het te doen - om alles in te zetten. De twee voetbalschoenen vertegenwoordigen een nieuw tijdperk in een markt en daarom heeft Nike gekozen om alle voetbalspelers op te roepen om hetzelfde te doen. Voetbal is een spel met heel veel passie, wil en talent en er is geen reden om je tegen te houden.

Je kan de mooie Risk Everything t-shirts hier vinden - voor € 23,-

Of je nu op het hoogste niveau tijdens het WK speelt, in je locale club of in een voetbalkooi met vrienden, zo moet je bereid zijn om risico’s durven te nemen, deze boodschap is universeel. Daarom heeft Nike een aantal t-shirts gemaakt met verschillende prints in verschillende talen met dezelfde boodschap: zet alles in.

Je kan de mooie Risk Everything t-shirts hier vinden - voor € 23,-

De vier shirts in de collectie zijn gemaakt in een eenvoudig design met een print van verschillende dieren in het midden. Het is niet heel toevallig dat Nike gekozen heeft voor een paard, beer en leeuw die afgebeeld staan in een grafische print. Alle drie dieren symboliseren namelijk sterkte, vrijheid, moed en vertrouwen.

Dat is een van de eigenschappen die spelers als Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney en Neymar Jr. bezitten. Juist deze drie spelers waren hoofdpersonen voor Nike’s “Risk Everything” campagne dat bestaat uit een aantal video’s en t-shirts als deze.

Je kan de mooie Risk Everything t-shirts hier vinden - voor € 23,-

Een van de video’s is deze “Show your Skills” video dat alle aspecten laat zien van de sport waar we heel veel van houden. Allemaal van geniale technische details, tot schone teckels, tot reddingen van wereldklasse en natuurlijk een prachtig doelpunt. Alle dingen waarvan we hopen ze te zien tijdens dit WK in Brazilië.

Nike’s Risk Everything t-shirts weergeven precies de boodschap van de campagne. En dat doen ze zowel in het Frans, Duits en Engels. De symbolen zijn dan ook onmiskenbaar met de grafische print van een beer, paard en leeuw. Hoe zet jij alles in op het veld? Wat zijn jouw competenties?