Bij een WK toernooi behaalt niemand iets zo maar makkelijk. Het draait erom om moedig te zijn en risico’s durven te nemen. Als je het onbekende vreest, kom je geen steek verder. Het houdt in ieder geval niet Rooney, Wilshere en Oxlade-Chamberlain tegen.

Tijdens het WK is Engeland van plan om te jagen op hun eerste WK beker sinds 1966. Er is alleen meer nodig dan goed spel en geluk. Voordat Rooney en Co. de verwachtingen waar kunnen maken om succes te behalen op het WK moeten ze klaar zijn om alles te geven en het onverwachte te doen. Ze hebben in ieder geval geen tijd om te vrezen.

Dat heeft Nike benadrukt door het maken van drie video’s voor hun WK campagne “Risk Everything”. Dat de spelers wil omarmt door alles op het spel te zetten en er helemaal voor te gaan. Het is duidelijk waar Nike naar toe wil met hun boodschap in de drie video’s.

Drie van Engeland’s potentiële spelers, Wayne Rooney, Alex Oxlade-Chamberlain en Jack Wilshere zijn gezet in een aantal geanimeerde situaties, waar - ja laat ons het zeggen zoals het is - niet eens een geparkeerde bus of een gigantische inktvis monster, de Engelsen kan stoppen om te doen wat ze moeten doen.

Nike heeft naderhand een heel aantal video's gemaakt met hun “Risk Everything” campagne en die hebben onder andere Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo en Neymar Jr. in de hoofdrol. Naar het representeren van Nike’s WK campagne, heeft Nike ook een aantal t-shirts met het campagne logo gemaakt.

Zie het assortiment van T-shirts van de Risk Everything campagne hier - voor € 23,-

Het wordt spannend om te zien, wat Rooney en co. zal kunnen stoppen tijdens het WK. Gebaseerd op de video’s zal er wel iets bijzonders moeten gebeuren, voordat Italië, Uruguay en Costa Rica de Engelsen in de eerste ronde van het succes kunnen houden. Hoe ver denk jij dat de Engelsen komen dit WK?