Achter de schermen: Forever Blue samen met Hazard en Co.

Het zijn kleine momenten die het hele definiëren. Het gaat niet alleen over het dragen van kleuren. Het is wat je doet, wanneer je de kleur draagt. In een nieuwe campagne presenteerde Adidas vrijdag Chelsea FC’s nieuwe thuisshirts voor het volgende seizoen. We hebben achter de schermen mogen meekijken om te zien hoe het er eigenlijk aan toeging, toen sommige van de Chelsea sterren samen met Adidas de video opnam voor de ‘’Forever Blue’’ campagne.

Chelsea is altijd een voetbalclub geweest met trotse tradities en grote ambities. Maar het was pas nadat Jose Mourinho naar Chelsea FC kwam in 2004 en dat hij de club weer naar de top bracht. Forever Blue gaat over de momenten die teruggaan naar Chelsea’s onvergetelijke geschiedenis. Zowel voor het individu als voor de club en fans. Daarom heeft Adidas een aantal van de huidige sterren van Chelsea verzameld, die meededen bij het verworden van de passie en liefde die de mensen voor de club hebben.

Elk werd gevraagd om een speciaal moment in hun carrière als Chelsea speler te benoemen. Een moment die ze nooit zullen vergeten en die ze als ‘Blue’ omschrijft. Vijf spelers laten hun speciale momenten zien in de campagne: Peter Chech’s redding op de laatste penalty in de Champions League-finale tegen Bayern München in 2012, Fernando Torres’ doelpunt in de Europa League-finale tegen Benfica vorig seizoen, Cary Cahill’s volley tegen Tottenham vorig seizoen, Oscar’s doelpunt tegen Juventus in de Champions League en als laatst Eden Hazard’s hattrick tegen Newcastle in de Premier League dit seizoen.

Je kunt nu al een nieuwe Chelsea shirt vooruitbestellen - voor €78.

In deze ‘’Behind the Scenes’’ zien we hoe de presentatievideo ontstaan is en waarom de vijf Chelsea spelers ingesmeerd werden in blauw ‘’slijm’’. Steve Marks van Adidas legt uit: ‘’We wilden ‘’Forever Blue’’ levend maken met de spelers en de speciale momenten van de spelers en hiervan hebben we een sculptuur gemaakt van het precieze moment’’ en verteld verder: ‘’We konden daarmee een speciaal moment identificeren, die voor altijd ‘blauw’ in hun hart zal zijn.”

Ben jij Forever Blue? Bestel nu je Chelsea thuisshirt vooruit - voor €78.

Het was inderdaad een speciale ervaring voor de vijf spelers om ingesmeerd te worden voor een kopie van hun uitgekozen moment: ‘’Het was een beetje vreemd om gemaakt te worden als sculptuur, bijzonder toen het masker op het gezicht weer af viel, was het als werd je weer wakker’’, zegt Cary Cahill. Waar de sculpturen vervolgens naar toegebracht werden, verteld het verhaal niet. We hebben toch iets in de wandelgangen gehoord, dat Fernando Torres zijn sculptuur naast zijn bed heeft gezet, zodat hij dus elke dag als hij opstaat een blik kan werpen op zichzelf waarbij hij een doelpunt viert, zodat hij dus niet vergeet waarvoor hij het doet.

Alle gekheid op een stokje. Deze is natuurlijk met de post naar Benfica gestuurd, als een kleine troost op de wond, nadat ze niet de trofee mee naar huis mochten meenemen die avond.

Klik nu hier en bestel het nieuwe thuisshirt 14/15 van Chelsea - voor €78.

Nu stoppen we. De vijf sculpturen vertegenwoordigen natuurlijk veel meer dan een doelpunt, redding of viering. Zij vertegenwoordigen wat het betekend om Forever Blue te zijn, maar volgens Hazard is het niet zo moeilijk om te begrijpen: Forever Blue - Chelsea is blauw, Chelsea’s kleuren’’. Sluit de Belg af met een grote glimlach.

Het was leuk om een kijkje te nemen achter de schermen bij Adidas ‘’Forever Blue’’ campagne - en de spelers te horen, wat ze blauw maakt voor altijd. We moeten ook bekennen dat we de campagne vrij cool vinden, hoewel we wel eerst raar opkeken toen Hazard en Co. in slijm bedekt werden. Wat vind jij van het nieuwe Chelsea thuisshirt en welk moment definieerde jou als ‘’Forever Blue’’? We willen heel graag je mening horen, dus zet je commentaar in het vak hieronder.