Adidas geeft Chelsea nieuw thuisshirt voor seizoen 14/15

Het seizoen is nog niet over, maar dat houdt Adidas er niet van om al het nieuwe thuisshirt te presenteren, die Mourinho’s troepen misschien zullen dragen bij het verdedigen van de Premier League titel. In een campagne dat ‘’Forever Blue’’ heet, brengt Adidas een aantal sterren van Chelsea in beeld die de essentie van de Londense clubcultuur vastleggen. We hebben uiteraard het shirt onder de cameralens gelegd en er goed naar gekeken.

Ook al besloot Mourinho in het weekend dat Chelseanu geen kansen meer heeft om de beker mee naar huis nemen naar de Londense club, denken wij nog steeds dat Chelsea een goede kandidaat is. Adidas heeft al nagedacht over volgend seizoen en of Chelsea de titel mee naar huis neemt of niet, ze hoeven zich ieder geval geen zorgen te maken over volgend seizoen 14/15.

Adidas zorgt sinds 2006 voor de shirts van Chelseaen nam de verantwoordelijk over van Umbro, en sindsdien zorgen ze voor een ontwerp voor Chelsea die de trots van zowel de spelers als de fans van de club uitstraalt. De campagne achter het nieuwe Chelsea thuisshirt is slechts een bevestiging van Adidas ambitie om de trotse geschiedenis van de club te uiten in hun voetbalshirts.

Je kunt nu al het nieuwe thuisshirt van Chelsea vooruitbestellen - voor €78.

Het thuisshirt komt in de koningsblauwe kleur die we Chelseavan kennen. Maar eigenlijk hebben ze niet altijd in deze kleur gespeeld. Helemaal terug in het begin was Chelsea’s officiële kleur namelijk Eton, wat een nuance is van blauw (pastelkleur) en was de kleur die de toenmalige clubeigenaar, Earl Cadogan, had op zijn jockeytenue. Deze kleur werd in 1912 echter vervangen met de koningsblauwe kleur, die we vandaag de dag kennen en is uitgegroeid tot een sterk symbool dat de warmte van de club uitstraalt.

Het thuisshirt is gemaakt in een gestreept design, dat is geïnspireerd door de late jaren 80 en vroege jaren 90. De voorkant is gemaakt met strepen van donkerblauw en een lichtere blauwe kleur, terwijl de achterkant geheel in de karakteristieke koningsblauwe kleur is. Zo mixt deze thuisshirt het beste van de twee perioden.

Ga jij volgend seizoen Terry og Co. supporten? Dan bestel het nieuwe shirt nu vooruit - voor €78.

Chelsea’s beroemde logo zit zoals altijd op de linkerborst. Maar ook dit logo is niet Chelsea’s oorspronkelijke logo. In feite heeft Chelseavijf keer hun logo veranderd, meest recent in 2005 toen de club 100 jaar werd, toen het huidige logo ontworpen werd. Het lijkt het allermeest op het clublogo uit de jaren 1953-1986.

Net als veel andere Adidas' voetbalshirts is deze Chelsea thuisshirt ook gemaakt met de ClimaCool technologie, waardoor het shirt heel comfortabel is om te dragen. De technologie leidt zweet en vocht van het lichaam, wat de stoft droog houdt en het gewicht tot een minimum beperkt. Tegelijkertijd zorgt het materiaal voor een goede ventilatie, zodat de lichaamstemperatuur van de speler niet te hoog wordt.

In de campagne legt Adidas nadruk op de vele memorabele momenten in de meer recente clubgeschiedenis, de Adidas en Chelseaproberen samen de essentie van dit uit te drukken in deze campagne en bij het nieuwe thuisshirt. CEO bij Chelsea, Ron Gourlay, drukt dan ook grote tevredenheid uit met het nieuwe ontwerp: "De creative thema van "Forever Blue" en de weergave van deze gedenkwaardige ogenblikken, die in de gedachten van de spelers en de fans leven, is een fantastische manier om leven te geven aan deze nieuwe thuisshirt.”

Ben je Forever Blue? Bestel het nieuwe Chelsea thuisshirt nu vooruit - voor €78.

In de loop van de jaren 00 heeft Chelseaduidelijk benadrukt dat ze een groet club willen zijn, en met Mourinho terug op de trainerbank is er geen twijfel, dat de club van meer grote momenten droomt. Dit nieuwe thuisshirt helpt de spelers om hun trots over de club uit te drukken, en dit gecombineerd met de beste technologieën van Adidas sportkleding laat geen twijfel over dat The Blues nieuwe grootheid zal blijven achtervolgen. Want zoals Jose Mourinho in de video zegt: "Once a Blue, Forever Blue".

Dit seizoen is nog niet helemaal afgelopen, maar Mourinho’s troepen moeten zich in ieder geval geen zorgen maken over welk shirt ze volgend seizoen zullen dragen. Daar heeft Adias al voor gezorgd. Het ontwerp is een combinatie van klassieke en moderne stijl, en het is zeker een shirt dat Moruinho & Co. met veel trots zullen dragen. Wat vind jij van het nieuwe Chelseauitshirt? Kijk je ernaar uit om de spelers in het nieuwe design te zien en ga je het zelf kopen?