Adidas onthult het nieuwe WK-uitshirt van Japan

Het land van de zon krijgt een mooi en kleurrijk uitshirt voor het WK in Brazilië, waarvoor Kagawa, Honda, Nagatomo & Co. zich al eersten kwalificeerden. Kijk mee als we hier het nieuwe – en vrij neongele – uitshirt van Japan onder de loep nemen. Adidas heeft zich laten inspireren door de gemeenschap voor het ontwerp van het shirt.

De ontwerpers bij Adidas hebben vol gas gegeven op het kleurenpalet bij het creëren van het nieuwe WK-uitshirt. De meningen over het shirt zullen verdeeld zijn, maar wij hier bij Unisport zijn blij een voetbalshirt te presenteren, dat zich onderscheidt van de rest. En dat doet het nieuwe Japanse uitshirt zonder enig twijfel.

Het eerste dat opvalt bij het nieuwe shirt van Japan is uiteraard de felle kleuren. In de eerste plaats is een uitshirt natuurlijk een substituut voor het thuisshirt en dit shirt is een uitstekend alternatief. Maar een uitshirt is ook een mogelijk voor de ontwerpers om een eerbetoon aan bepaalde culturele dingen te creëren.

Steun het land van de zon met dit mooie uitshirt. Vooruitbestel je shirt vandaag – slechts €71.

Met de mooie en opvallende kleuren wil Adidas een eerbetoon geven naar aan de innovatieve en moderne samenleving die Japan vertegenwoordigt. Volgens Adidas representeren de kleuren de kracht van de collectieve Japanse geest in een snelgroeiende wereld.

Het logo van de Japanse voetbalbond is op de linkerborst geplaatst. De countouren rondom het logo zijn een leuk detail en moeten de zon representeren. Een duidelijke verwijzing naar Japans bijnaam als Het land van de zon.

De Japanse vlag is geplaatst boven het logo, wat een mooi gebaar aan de trouwe Japanners die altijd hun helden steunen, ongeacht hoe ver weg van huis ze spelen.

Het Japanse uitshirt is ook verkrijgbaar in kindermaten. Vooruitbestel hier – voor €58.

Wat de shirtsponsor betreft is niets veranderd. Sinds 2000 heeft Adidas de voetbalshirts van het Japanse elftal gemaakt en met dit fraaie shirt is er geen reden om de samenwerking op korte termijn te stoppen.

Met Adidas als shirtsponsor zijn de drie klassieke strepen vanzelfsprekend te vinden op de mouwen. Zo zijn Die Drei Streifen ook te vinden op dit shirt van Japan, en bovendien in dezelfde blauwe kleur als het Japanse thuisshirt.

De mouweinden zijn in dezelfde kleur gehouden als de strepen en de blauwe kleur vormt een mooie en gewaagde contrast met de scherpe neonkleur.

Adidas heeft een oranje streep op de rug van het voetbalshirt toegevoegd, dat echt onderstreept dat het voor de jeugd is bedoeld. Het is moeilijk je ogen van het Japanse uitshirt af te houden met de neongele kleur en de oranje details. Het schreeuwt om aandacht.

Het nieuwe uitshirt is gemaakt met het baanbrekende Adidas ClimaCool-materiaal, wat uitstekend is voor een goede zweetafvoer en je lekker droog houdt. Tegelijkertijd is het een licht materiaal en daardoor is het shirt meer comfortabel om aan te hebben.

Wij zijn benieuwd om te zien hoe goed Kagawa, Uchida en de rest van het Japanse team het zullen doen bij het WK deze zomer. Een ding is zeker: Als ze in dit shirt gaan spelen, kan je ze onmogelijk missen.

Een interessant en heel anders shirt voor het Japanse elftal. Is het een beetje te veel of misschien precies jouw ding? Schrijf je commentaar hieronder, of op Facebook en Twitter.