We vieren 25 jaar liefde voor voetbal - Hoe voelt het om er deel van uit te maken?

05.10.2020

Geschreven door Joeri

In 2020 bestaat Unisport 25 jaar. Er is veel gebeurd en veranderd. Een ding niet, onze liefde voor voetbal. Lees hier hoe medewerkers van Unisport het vinden om deel uit te maken van #unisportlife.

Unisport begon in een klein appartement in Kopenhagen. 25 jaar later zijn er meerdere websites in Europa, meer dan 5 miljoen volgers op social media en twee Flagship Stores - in Parijs en in Kopenhagen.

Als je hier nog niks over weet kan je hier meer lezen over de geschiedenis van Unisport.

Om ons 25-jarig jubileum te vieren, hebben we een aantal medewerkers gevraagd om herinneringen op te halen aan en te delen van hun tijd bij Unisport. We beginnen met een bekend gezicht voor de meesten van jullie, Jay Mike. Onze WebTV-host, die al 12 jaar bij Unisport werkt. Hoe kwam hij bij Unisport terecht?

Jay Mike

- Ik begon met het reviews maken van voetbalschoenen en daarna kreeg ik een fulltime baan in 2011. De eerste keer dat ik over Unisport hoorde was rond het jaar 2000 toen ik de eerste winkel in Kopenhagen verschillende keren heb bezocht - omdat ik met het personeel over voetbalschoenen wilde praten. Ik was een vaste klant. Een van mijn beste aankopen was de Vapor III R9 (de geel/groene) in 2006. Daar bewaar ik hele goede herinneringen aan!

Voor we meer van Jay Mike horen komen onze twee andere collega's aan het woord, Sebastian en Marcos.

Sebastian Karstensen

- Ik begon bij Unisport in december 2017. Ik ben de manager van onze Product Management-afdeling waar ik de verantwoordelijkheid draag voor de lanceringen van onze producten en ervoor zorg dat alles soepel verloopt. Het klinkt simpel, maar we hebben elk jaar meer dan 10.000 nieuwe producten, waardoor het erg belangrijk is altijd je aandacht erbij te hebben.

- Ik herinner me dat ik altijd voetbalshirts wilde voor mijn verjaardag en met kerst. Unisport was de plek om die te vinden.

Marcos Lemus

- Ik ben hoofd grafische vormgeving, fotografie, WebTV en Social Media bij Unisport. En ik maak al 11 jaar deel uit van dit bedrijf. De eerste keer dat ik over Unisport hoorde was in het voetbalwereldje, de plek waar Unisport al sinds '95 deel van uitmaakt. Het eerste product dat ik bij Unisport kocht was een paar Nike Total 90-voetbalschoenen. Tijdens het werken aan het promotiemateriaal voor de T90 werd ik verliefd op de technologie.

Gaat onder de foto's verder.

Hoe is het om bij Unisport te werken? We horen het van Jay, Sebastian en Marcos:

- Unisport zit vol met creatieve, jonge, mannen en vrouwen. Het is soms verbazingwekkend om te zien hoe bij hen het proces van idee tot actie niet erg lang is. De toon is vaak niet erg formeel, dus we maken veel grappen met elkaar. En dat is waarschijnlijk een van de redenen waarom mensen zo hard werken. Ik ben hier graag een onderdeel van, zegt Sebastian.

Jay Mike denkt dat iedereen bij Unisport een passie voor voetbal heeft:
- En daarom willen we voetballers helpen bij het kiezen van hun beste gear. Unisport is door de jaren heen meer geworden dan alleen een winkel. We bevinden ons in het kloppende hart van het voetbal en geven mensen daardoor de best mogelijke tips.

- Unisport wil de gerespecteerde grote broer zijn voor de jeugd van het voetbal. En een fijne teamgenoot voor elke speler op, en naast, het voetbalveld, zegt Marcos. Hij vervolgt over hoe Unisport anders is dan andere voetbalwinkels:

- Iedereen in dit bedrijf is een expert op hun gebied. Als je ons belt praat je met een gepassioneerde medewerker. De mensen van onze Flagship Stores zijn bovendien experts op het gebied van producten. En onze WebTV- en Social Media-afdelingen zitten vol met voetbalgoeroes. Het is meer dan alleen een baan.

We vroegen de drie ook om een speciale herinnering aan hun tijd bij Unisport te delen. We horen eerst die van Jay Mike:

- Ik zal de dag in 2019 waarop ik samen met Cristiano Ronaldo in een video zat nooit vergeten. We gaven elkaar een boks en uiteindelijk was ik lol aan het maken samen met een van de grootste spelers uit de voetbalgeschiedenis. Het was onwerkelijk en een prachtige ervaring.

Marcos herinnert zijn 10-jarige jubileum bij Unisport: - Onze CEO riep me op voor een meeting terwijl alle anderen zich buiten de kamer verzamelden. En toen ik naar buiten kwam, verraste iedereen me. En dat was echt ontroerend. Ik ben een grote fan van Real Madrid en ik kreeg twee kaartjes voor El Clásico, zodat ik samen met mijn vader kon gaan. Real Madrid versloeg Barcelona met 2-0, ik stond op de tribune met mijn vader, die nooit had gedacht dat hij ooit een El Clásico zou zien. Het was een emotionele dag voor mij en voor hem, en ik zal Unisport voor altijd koesteren en dankbaar zijn dat me die kans is gegeven.

- Ik herinner me de lancering van het Nigeria WK 2018-shirt als iets heel speciaals. Het heeft ons echt weggeblazen. Het shirt was meteen uitverkocht en de vraag was immens! De hype hield niet op en ik herinner me dat het ook in het Deense nieuws kwam. Het was heel bijzonder om daar deel van uit te maken, zegt Sebastian.

Unisport is een plek vol liefde en passie voor voetbal. Maar we zouden hier niet zijn zonder iedereen die onze blogs leest, onze posts een like geeft en onze video's bekijkt. Dus deze blog beëindigen we met een hard BEDANKT! We kijken erg uit naar nog 25 jaar #unisportlife samen met jou!

Vergeet niet ons te volgen op onze social media voor het laatste nieuws, de beste gidsen en een kijkje te nemen naar de coolste voetbalgear die er is. Vind ons hier:

YouTube

Instagram

Facebook

TikTok

Twitter