Klaar voor Europa | Maak kennis met Nike's nieuwe derde tenues voor Chelsea, Man City, Atletico Madrid en AS Roma

05.09.2018

Geschreven door Jesper Bakker

De UEFA Champions League en UEFA Europa League komen weer dichterbij, en Nike bereid een groot gedeelte van zijn Europese clubs daarop voor met nieuwe derde tenues, die gewoonlijk gebuikt worden in uitwedstrijden in de Champions league en Europa League. Geniet hier van de prachtige shirts voor het 2018/19 seizoen, stuk voor stuk geïnspireerd door de steden die de clubs hun thuis noemen.

Chelsea derde shirt 2018/19

De lancering van het nieuwe derde tenue van Chelsea voor het seizoen 2018/19 betekent dat, voor de eerste keer ooit, de NikeConnect-technologie zal worden opgenomen in een voetbaltenue.

Door het NikeConnect-logo op het label van het shirt te scannen in de Nike app, krijgen fans toegang tot het product, op maat gemaakte content en exclusieve ervaringen. Ze kunnen bovendien deelnemen aan de ontwikkeling van een speciale Chelsea FC Shirtholder’s Edition “Fan Kit.” Deze ervaring houdt tevens in dat je kan samenwerken met Nike designers tijdens een cursus die bestaat uit een authentiek design-proces van meerdere fases, resulterend in een "Fan Kit" die verkrijgbaar zal zijn voor Shirtholders.

Het design van het Chelsea derde shirt 2018/19 is net zo progressief en innovatief als het zojuist beschreven proces. Het shirt is geïnspireerd op Londen, en het DNA van de grootste club uit de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk is overal op het shirt terug te vinden. De dynamische bedrukking op het midden van het shirt lijkt op eerste gezicht een modern patroon te zijn, maar wanneer je beter kijkt zie je dat het eigenlijk een luchtfoto van Stamford Bridge en het omliggende gebied betreft. De iconische thuisbasis van 'The Blues’ wordt geëerd door deze grafische afbeelding, waardoor er een connectie met Londen is aangelegd die ook in stand wordt gehouden wanneer het team uit speelt.

Bestel hier jouw eigen Chelsea-tenue.

Manchester City derde shirt 2018/19

Vorig seizoen was voor Manchester City FC een record-brekend seizoen die ze uiteindelijk afsloten met een recordaantal van 100 punten. City hoopt die successen een vervolg te geven in 2018/19. Met hun nieuwe derde tenue, dat ze zullen dragen tijdens hun Europese campagne, zetten ze hun ambities op kleurrijke wijze kracht bij.

Het Manchester City derde shirt 2018/19 herïntroduceert de beroemde voetbalsjerp, als knipoog naar het verleden van de club (de sjerp werd voor het laatst gedragen tijdens het 2010/11 seizoen), terwijl het shirt ook oog heeft voor het heden door een grafische afbeelding met een luchtfoto van het industriële oosten van Manchester, het Etihad Stadium en het omliggende gebied. Het tenue symboliseert City's jacht naar eeuwige roem en laat zien hoe trots de club is om de stad Manchester in Europa te representeren.

Bestel hier jouw Manchester City-tenue.

Atletico Madrid derde shirt 2018/19

De Fountain of Neptune, gelegen in het midden van Madrid Plaza, is het metaforische centrumpunt van het Atlético Madrid derde shirt 2018/19.

Het opvallende shirt met twee tinten blauw bewijst op twee manieren eer aan de synergy tussen de club, zijn supporters en de Spaanse hoofdstad. Ten eerste representeert het het water dat stroomt in de fontein waar fans zich verzamelen om successen te vieren. Ten tweede moeten de oranje details ons herinneren aan de manier waarop het zonlicht weerkaatst op de drietand van Neptunus.

De basis van het design is een luchtfoto van Madrid, die onderbroken wordt door de beroemde strepen van het Atlético-shirt. Dit markeert de locatie van de fontein, en verstevigd de connectie tussen club en stad andermaal.

Bestel hier jouw Atlético Madrid-tenue.

AS Roma derde shirt 2018/19

De rijke en unieke historie van de "Eeuwige Stad" ligt ten grondslag aan het derde shirt van AS Roma voor 2018/19.

Het grafische design van het tenue bevat een serie van luchtfoto's die belangrijke momenten in de Romeinse geschiedenis, van de antieke tijd tot het verleden, weergeven. Samen vormen zij een opvallend patroon op het gouden shirt. In dit design is de 'Lupetto' op discrete wijze opgenomen. Lupetto is de wolvin die een rol speelt in het verhaal van Rome's oprichting, en tevens een krachtig symbool voor de Giallorossi. Zowel de map als het Romeinse icoon eren de formidabele geschiedenis en veelbelovende toekomst van de stad. Voor de club resulteert het in, volgens de woorden van Hoppins "een Roma-tenue zoals nooit tevoren".

Bestel hier jouw AS Roma-tenue. Je kan het derde tenue vanaf 12 september bestellen.