50 superdeals die je moet zien! Koop nu
Populaire Categorieën
    Product(en)

      Over Unisport

      Unisport heeft het grootste assortiment qua voetbalschoenen, voetbalshirts en andere voetbal gerelateerde artikelen van Nederland. Naast het verkopen van voetbaluitrusting, is Unisport dé plek voor mensen van over de hele wereld die voetbalgerelateerde media-content willen bekijken. Vanuit Kopenhagen, Denemarken heeft Unisport al 20 jaar lang een premium service verleend aan zowel spelers als fans van over de hele wereld. Naast de fysieke winkel in het hartje van Kopenhagen, hebben wij webshops in Zweden, Noorwegen, Finland, Duitsland, alle Engelstalige landen middels onze unisportstore.com website, en natuurlijk in Nederland.

      Een rijke voetbalgeschiedenis van 20 jaar

      In 1995 zag Unisport voor het eerst het levenslicht in Denemarken. De aftrap van het bedrijf vond plaats in een klein appartement in Skydebanegade in Kopenhagen, waar Unisport werd opgericht door ondernemer en trouwe Tottenham-fan, Henrik Larsen.

      Na slechts een half jaar in Skydebanegade was het alweer tijd voor een grote verandering. Het toen nog jonge Unisport verhuisde naar een grotere locatie in Istedgade, op slechts een steenworp afstand van de eerdere locatie. Toentertijd hielden we ons al bezig met onze grootste passie: het aanbieden van voetbalshirts van over de hele wereld. De winkel had een sterke aantrekkingskracht van mensen van over de hele wereld; fans die de wereld van de voetbalshirts wilden verkennen waren bij ons aan het goede adres.

      Het lange verblijf aan de 'Vesterbro Torv' en het begin van het online avontuur

      Weer een half jaar later bleek de locatie aan de Istedgade te klein geworden voor het snel groeiende Unisport. De verhuizers werden dus nogmaals ingeroepen om ditmaal te verhuizen naar de Vesterbrogade 45. De lokale en trouwe fans van Unisport zullen een speciale plek in hun hart hebben voor deze locatie. Dit was immers de Unisport thuisbasis voor maar liefst 10 jaar lang.

      Aangezien de markt voor voetbalshirts toentertijd nog niet vol op gang was gekomen, was het een zware taak om het bedrijf in topvorm te houden en de beste klantenservice te verlenen - twee aspecten die Unisport hoog in het vaandel heeft staan als meest toonaangevende speler op de markt van voetbalshirts in Scandinavië.

      Toch lagen er nog meer uitdagingen in het verschiet voor Unisport. De lat werd nogmaals verlegd toen de winkel op de Vesterbrogade werd uitgebreid met een extra verdieping. Hiermee werd de eerste afdeling van Nike Football in Denemarken een feit. Deze uitbreiding maakte het mogelijk om de droom van een allesomvattende voetbalwinkel te realiseren, aangezien Unisport vanaf dat moment ook voetbalschoenen aan onze langzamerhand steeds trouwer wordende klantenbasis te verkopen. Hiermee begon tegelijkertijd de droom om tot de beste voetbalshops in Europa te behoren vaste vormen aan te nemen.

      Unisport gaat het online avontuur aan

      In 2002 was met de oprichting van de website unisport.dk het moment aangebroken om ook de wereld van het internet te bestormen. De online business kwam langzaam op gang, maar met het EK van 2004, de groei van de e-commerce en de ontwikkeling van de Unisport website groeide het aantal klanten gestaag.

      In het eerste decennium van dit millennium groeide de e-commerce explosief. Om die reden moesten we de online business en fysieke winkel scheiden. Het doel hiervan was om het magazijn groot genoeg te krijgen om de vele nieuwe klanten te kunnen helpen, wat resulteerde in de behoefte aan een nog sterke klantenservice. In de zomer van 2006 verhuisden we naar Vesterbrogade 15 en 17. De fysieke winkel kreeg ook een nieuwe thuisbasis tegenover de wereldberoemde hoofdingang van Tivoli in Kopenhagen. Spannende tijden in een nieuwe omgeving - niet alleen voor ons, maar ook voor onze steeds maar groeiende aantal loyale klanten.

      Het aantal medewerkers werd in het eerste jaar op de nieuwe locatie steeds meer, en gloednieuwe posities binnen het bedrijf werden geboren. Innovatie stond altijd op nummer 1, en het nu bekende Unisport WebTV concept werd bedacht. Ons geheel eigen WebTV kanaal, waar recensies van voetbalschoenen, interviews met voetballers en productvideo's centraal staan. Tegelijkertijd werd ons aantal volgers op social media steeds meer - toentertijd alleen nog op Facebook. Tot slot werd een klein team samengesteld om dagelijkse blogs te schrijven over de nieuwste voetbaluitrusting. We deden dit alles om onze klanten een rijkere ervaring te kunnen bieden, en hen bekend te maken met alle ins en outs die nodig zijn voor een degelijke, voetbal-gerelateerde winkelervaring.

      Unisport Team Sport

      Na drie jaar van het verder ontwikkelen van de Unisport website, was het tijd voor weer een nieuwe uitbreiding - Unisport Team Sport. Een nieuwe afdeling die zich bezighoudt met voetbalclubs en bedrijven die op zoek zijn naar een deskundig advies bij het shoppen naar kleding en shirts voor hun team. Er werd een nieuwe showroom gebouwd, en Unisport Team Sport bracht een nieuwe catalogus uit, geleid door een van de loyale 'spelers' van het snelgroeiende Unisport team.

      Van Valby naar Kopenhagen Sydhavnen

      Tijdens de wintersport van de Deense Superliga aan het begin van 2010, werkte het volledige Unisport team zich in het zweet. Ditmaal werd er afscheid genomen van Vesterbro, zowel door ons magazijn als de kantoren, aangezien we verhuisden naar een nieuwe thuisbasis aan de Gammel Køge Landevej in Valby, net buiten Kopenhagen.

      De snelle groei in Denemarken, in combinatie met de intrede van Unisport in Zweden, Noorwegen, Finland en Nederland, resulteerde in een kort verblijf in deze locatie van slechts drie jaar. In de winter van 2013 konden we verhuizen naar ons prachtige kantoor aan de Bådehavnsgade 38 in Kopenhagen Sydhavnen; de plek die we nu nog steeds ons thuis noemen.

      Ons team bestaat inmiddels uit meer dan 100 spelers. We zetten ons altijd voor de volle 100 procent in, de sfeer is vriendelijk en uitnodigend, en iedereen is vastberaden om een superieure ervaring te bieden aan al onze klanten, op alle websites, en in ieder land.

      We streven ernaar om onze klanten een volledige voetbalervaring te geven, en we willen onze kennis van nieuwe producten en de nieuwste innovaties met hen delen middels informatieve artikelen over de nieuwste ontwikkelingen in voetballand.

      We hebben een WebTV kanaal met meer dan 32 miljoen views, Facebook- en instagram accounts met meer dan 500.000 volgers in totaal, en een dagelijks aanvoer van nieuws waardoor jullie altijd op de hoogte kunnen blijven van alle nieuwe en fantastische voetbalproducten die continu gelanceerd worden. In andere woorden; wij houden ervan om onze kennis met jullie te delen en jullie net zo enthousiast te maken als wij zijn over voetbalschoenen, voetbalshirts, keepershandschoenen, scheenbeschermers en alle andere voetbalproducten.

      Bovendien bieden wij je een zeer snelle internationale bezorging, telefonische ondersteuning op alle werkdagen en een perfecte score op Trustpilot.nl. Jij staat bij ons altijd centraal.

      Wij blijven continu in beweging en richten al onze pijlen op verbetering. Wij hebben ons einddoel nog niet bereikt - wellicht zal dat nooit lukken. Een ding is echter zeker: wij doen alles om je de allerbeste ervaring te geven; voor, tijdens, en na je bezoek aan ons.

      Met prijzen bekroonde e-commerce

      We hebben de 'user award' tweemaal gewonnen - in 2011 en 2012. We wonnen de Social Commerce award in 2012, als resultaat van het combineren van e-commerce en social media.

      In 2013 wonnen we zowel de B2C als de E-commerce Gold award als de beste webshop van Denemarken. Door het winnen van die laatste kregen we de kans om de eer van Denemarken op de grote internationale scène te verdedigen. Ondanks het feit dat we tussen de grootste en beste van Europa stonden, werden we bekroond met Europees Brons, en namen we de derde plaats in van de beste webshops van Europa.

      Het daaropvolgende jaar, in 2014, stonden we nogmaals in de spotlights. Ditmaal namen we de Cross Border award mee naar huis. Een bewijs dat ons concept ook in andere landen perfect werkt. Iedere award is een grote erkenning van de kracht van ons team, waarin iedereen hard werkt om het verschil te maken. En dat verschil zullen wij proberen te blijven maken. Voetbal is voor velen de belangrijkste bijzaak van het leven is, maar voor ons is het de hoofdzaak.

      Bekijk alle Merken